domingo, 25 de mayo de 2014

PRÀCTICA 8: GOOGLE SITES (WEBQUEST)





Google sites és una aplicació online gratuïta que permet crear un lloc web de forma molt senzilla. Permet als usuaris reunir i compartir informació sobre vídeos, calendaris, presentacions, arxius adjunts i texts.

Per a fer ús d’aquesta aplicació, anem a explicar com fer una webquest i per allò, en primer lloc, hem de cercar “google sites” al nostre cercador.


Una vegada entrem tenim:




En “mis sitios” tenim aquelles pàgines que hem creat i en “sitios eliminats” tenim aquelles pàgines que hem esborrat.

En la opció de crear és on hem de clicar per a crear la nostra webquest i ens surt el següent:



Primerament seleccionem la plantilla (“plantilla en blanco” serà la que nosaltres elegirem, per exemple). Després fiquem un nom per a la pàgina i la seua ubicació que correspon amb la URL. Seleccionem el disseny de pàgina que vulguem i repetim el codi que apareix. Per últim, cliquem en “crear”.

Ací tenim el que ens resultaria:


Per a editar la webquest tenim les següents ferramentes:

El llapis serveix per a editar el contingut de la pàgina, per a poder escriure la nostra  informació.

La barra de ferramentes per a editar el pàgina és com el que podem tindre per a editar un document: la grandària i el tipus de lletra, color, justificació, numeració, inserir imatges, enllaços, etc.

La següent icona és per afegir una pàgina.


Fiquem un títol al nostre apartat i seleccionem la seua ubicació. Podem posar les pàgines per a que apareguen al costat, dalt, ambdues opcions, dintre d’un apartat, etc.

La tercera imatge és per a configurar la pàgina.



Podem veure l’historial de revisions(podem veure que ha canviat cada persona si estem treballant en grup), imprimir i copiar la pàgina, eliminar la pàgina, veure-la com la veurien els lectors, visualitzar les diferents plantilles, guardar i canviar la plantilla, modificar el disseny del lloc, administrar-lo, compartir i permisos, ajuda de google sites i notificar una incidència.

Per exemple, en configuració de pàgina tindriem si volem que aparega el títol de la pàgina, els enllaços a les subpàgines, etc.


En administració del lloc, per a canviar el disseny cliquem en temes, colors i fonts.



Per a compartir la webquest hem de posar el correu de la persona amb la que volem compartir-la i invitar-la i guardar els canvis.

Amb aquesta explicació ja coneixem el funcionament de google sites per a crear una webquest. En el meu cas, la pràctica que he realitzat ha sigut la creació d’una webquest sobre hàbits saludables: higiene personal i alimentació amb la meua companya Laura Olivares.

La nostra webquest té les següents parts:

  1. Presentació: on podem posar videos o imatges per intoduir el tema, el nostre nom, títol de la webquest, i les nostres dades en general.
  2. Introducció: on fem la presentació de allò que anem a treballar, com, per què, etc.
  3. Tasca: on ficarem l’activitat final que serà on ficarem els objectius finals que volem que el nostre alumnat assolisca després de haver treballat al llarg de tota la webquest.
  4. Procés:  on de forma molt breu resumirem els objectius de cada activitat i on ficarem 7 activitats.
  5. Avaluació: on direm el tipus d’avaluació que durem a terme i farem servir una rúbrica per a que cada alumne puga saber en tot moment quina nota té, complint o no els objectius establerts, que seran acumulatius.
  6. Conclusió: on reflexionarem l’ús de la webquest, els problemes i avantatges que pot haver, si els objectius han sigut adequats per al nivell, etc.
  7. Bibliografia: on mostrem què hem emprat o d¡on hem tret la informació.
  8. Orientacions per al professor: on justificarem educativament com organitzariem aquesta pràctica a la nostra aula. 

Ací deixe l’enllaç per a qui vulga visitar-la i aprendre sobre aquest tema!



APORTACIONS PERSONALS:

Google sites pot ser una ferramenta educativa molt potent que ens permeta crear espais web per a treballar els continguts que donem a classe, com pot ser la creació d’una webquest.

Una webquest pot ser sobre qualsevol tema i ens permet treballar d’una manera dinàmica, més motivadora i original aprofitant la gran quantitat d’informació que podem trobar a la web i introduint les TIC en l’àmbit educatiu.

Usar aquesta recurs educatiu comporta diversos avantatges al sistema educatiu com poden ser el foment del treball cooperatiu, treballant en grups, autonomia, millora de la competència digital i tractament de la informació, obertura de noves idees, etc.

D’acord amb aquestes idees, deixe així un vídeo tutorial sobre la creació de les webquest, i  una sèrie d’enllaços per a saber més sobre google sites i les webquests:


En aquest vídeo podem observar un tutorial sobre com crear una webquest amb l’aplicació de google sites.


En aquest document tenim alguns avantatges que presenta per a l’aprenentatge i aplicacions en educació presencial com l’augment de la motivació i la millora dels recursos web. També es parla sobre les seues aplicacions en l’educació virtual.


En aquest article trobem diferents aplicacions educatives de google sites com pot ser “google calendar” o “google libros” entre molts altres.


En aquesta pàgina trobem diferents aplicacions de webquests depenent del curs amb el que vulguem treballar.


Amb tota aquesta informació, nosaltres com a futurs docents, hem de introduir-la en la nostra metodologia perquè hem de canviar la manera d’ensenyar i aprofitar la gran quantitat de recursos multimèdia que tenim a l’albast, de manera que pugem traure el màxim benefici i millorar el procés d’aprenentatge de l’alumnat. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario