domingo, 2 de marzo de 2014

TEMA 3: Docencia Virtual --> E-learning i B-learning



Font de la imatge


Amb el pas del temps, les metodologies educatives han evolucionat molt i els materials i recursos emprats a l’aula també ho han fet, adaptant-se al context del moment. Per aquest motiu, s’han emprat els dos models educatius següents:

El primer, que utilitza la xarxa tecnològica per a la distribució de la informació rep el nom de E-learning.  Amb aquest aprenentatge és necessari l’ús d’un ordinador i d’un navegador web per accedir als materials digitals a través d’unes eines síncrones i asícrones, fent que alumne i professor estiguen separats en temps i espai.

Com avantatges trobem que ens ofereix una gran varietat d’informació, amb la seua corresponent actualització i fent que l’alumne puga escollir i adaptar el seu coneixement al seu propi ritme, és a dir, que l’alumne puga fer treball autònom. A més, cal assenyalar que el seu ús ens fa estalviar costos a l’hora de buscar i utilitzar els materials per a emprar a la nostra aula.

Però no tot són avantatges, entre els inconvenients trobem que és necessària una formació per part del professorat adequada per a fer un bon ús d’aquest model d’ensenyament i que no tots els continguts que ens ofereix són de bona qualitat, per la qual cosa hem de tindre cura per a saber seleccionar la informació adequada.


El segon tipus d’ensenyament és el B-learning que combina tant el tipus de formació presencial com la no presencial. D’aquesta manera tenim al mateix temps els avantatges dels ensenyaments virtuals i els de tindre un professor que supervise i guie el nostre treball.


APORTACIONS PERSONALS:




Font de la imatge


Ja hem dit en altres ocasions que el temps avança i amb ell, apareixen millores de qualsevol tipus, tant al món laboral com al món familiar.

Ja coneixem dos tipus d‘ensenyaments diferents al tradicional, el E-learning i el B-learning. Amb el E-learning es pot donar una  ensenyança a distancia per a aquelles persones que no disposen de temps suficient o que no poden desplaçar-se fins al lloc on s’imparteixen les classes.

A més és l’alumne qui elegeix què aprendre i quan fer-ho, és a dir, què temes aprendre i en què moment del dia o setmana ho farà ja que el material és accessible les 24 hores al dia des d’un ordinador, permetent-li gestionar el seu temps d’estudi i per tant, fent que haja d’assumir major responsabilitat.


Ací teniu un enllaç on podeu veure els múltiples avantatges de l’aprenentatge a través del E-learning:


Pel que fa al B-learning, tenim un doble avantatge perquè també contem amb els beneficis de l’educació 100% online, és a dir, combinem tant les activitats i els pocesos online com la presencia d’un docent que guia i orienta en la pràctia a l’alumne, al mateix temps que avalua el seu aprenentatge.

És una bona forma d’ensenyar perquè actualment la tecnologia ja està molt integrada a l’aula i aquest model fa que es modernitze la metodologia i que augmente la motivació tant dels professors com dels alumnes, ja que les classes es fan d’una manera més dinàmica, pràctica, i divertida.

D’altra banda, si parlem dels inconvenients de la docència virtual cal assenyalar el fet de que es necessita invertir en aparells tecnològics bàsics com és l’ordinador, per a poder treballar i accedir als materials digitals. A voltes els costos són massa elevats i moltes famílies no poden fer-hi front.

També poden sorgir problemes d’incompatibilitat entre els programes i els dispositius electrònics, aleshores, podem tindre problemes a l’hora de fer treballs online.

Ací, hi ha un enllaç a una pàgina que parla sobre el B-learning, què és, quines són els avantatges, les característiques del professorat, etc.:

B-learning


A més, per si voleu conèixer un poc més aquest tipus de docència podeu veure els següents vídeos:


A banda d’aquest aspecte, tant el E-learning com el B-learning faciliten un paper actiu de l’estudiant en el seu propi procés d’ensenyança-aprenentatge i semblen ser ben acollits per la societat actual caracteritzada per funcionar gràcies a la tecnologia.


No hay comentarios:

Publicar un comentario